петък, 15 декември 2017 г.

Вместо (пред)коледно пожелание

Баща ми обичаше Прага. Мисля, че се влюбих в този град наследствено, още преди да го посетя.

Майка ми обича баскетбол. Вероятно това е повлияло на желанието ми да тренирам този спорт 7 години. 

Баща ми обичаше книгите. И разказваше истории от любимите си книги. Заради него прочетох Стайнбек, Бредбъри и цялата библиотека Галактика.

Майка ми обожава ръчно правени красиви неща и сребърни бижута. Във всеки град, в който сме били, знаеше къде се намира магазина на СБХ. Задължителна спирка в София бяха чешкия, полския и унгарския културни центрове. И до днес най обичам да ходя по handmade базари с нея.

Мога да продължавам още дълго, но няма нужда. Това, което искам да кажа е „Споделяйте своите страсти с децата си”. Говорете им за тях. Показвайте им, че извън отговорностите и задълженията в живота има ужасно много сладост и красота. Отделяйте време за нещата, които обичате. Пуснете си силно музиката, която целува душата ви. Танцувайте. Не се притеснявайте да повтаряте любимите си реплики от стари филми. Гледайте филми. Разказвайте с възторг за нещата, които са ви въодушевявали и все още ви карат да се чувствате щастливи. 

Защото това е единственият начин да научите децата как да бъдат щастливи. Как да запалят онази искра, която поддържа духа жив и вечно млад. И как силата да бъде с тях. Винаги.

Няма коментари:

Публикуване на коментар