вторник, 1 юни 2010 г.

Най-добрата ми приятелка

Ново училище. Нов клас. Всеки иска да седне на последния чин. Не може. Краен брой са. Най-нахаканите са отзад. По-смотаните са по-напред. Аз съм на втори ред. Първи няма.

Влиза последна. Стърчаща коса, престилката едва и скрива дупето. Кецове, старателно смъкнати чорапи. Носи очила, но би седяла най-отзад. Ако не беше закъсняла.

Сяда до мен. По принуда. Пет години седи до мен. По желание. Понякога на първия, понякога на последния чин. И в киното седи до мен.

Често пием кола: тя – със скъсана дънкова пола, “прилежно” зашита с ярко жълт конец, аз – в черно отгоре до долу и с ярко червено червило. Аз – с бомбе, тя – с борсалино. И двете с черни очила. Разбира се!

Бандата се събира на фургона. Тя свири на китара. Аз не пея. Аз имам гадже, тя – шеметен флирт.

8-ми декември. Лепим плакати за Джон Ленън. 5 сутринта. Кучи студ. Хващат ни ченгетата. Аз мълча. Тя го играе сладка и остроумна. Пускат ни. Пием чай.

Студенти. Аз в София, тя в Благоевград. Пътуваме на стоп. Пием до сутринта. Аз пуша. И трева. Тя само трева.

Заминава за Берген. Жени се. Аз оставам. Сменям мъжете. Отивам и на гости. Тя се опитва да завърши. Аз също. Неуспешно.

Тя се развежда. Аз намирам мъжа на живота си. Живея с него. Тя взема ЛСД.

Звънят ми в офиса. От болницата. В Амстердам. Няма документи. Има моя визитка. Скочила е от 10 метров мост. Говорим дълго. Звучи разумно.

Искат да я изпишат. Скача от прозореца в болницата. Изписват я по-късно. Изпращат я в България.

Посрещам я. Не я оставям сама на високо. Говорим. Не стигам до нея. Прибира се вкъщи.

25-ти януари. Телефонът ми е звънял. Майка и. Не съм го чула. Имам съобщение. Звъня. Скочила е. От 7-ия етаж. Полетяла е. Аз летя за Финландия.

Липсва ми. Често. Обичам я.

Няма коментари:

Публикуване на коментар